- Entegrasyon nasıl sağlanır?
- Portal üzerinden Hızlı Giriş ile giriş yapılır.
- Mobil İmza Entegrasyon başvuru formu doldurulur, imza sirküleri PDF olarak yüklenir ve taahhütname onaylanır.
- Kontrol sonrası firma tanımları ve IP yetkilendirmeleri yapılarak gerekli bilgiler tarafınızla mail üzerinden paylaşılır ve kendi içinizde entegrasyon çalışmasını yapmanız beklenir. Test ortamında günlük maksimum 50 adet imzalama yapabilirsiniz.
- Geliştirme tamamlandığında bilgi vermeniz halinde canlıya alınır.
- Entegrasyon süreci ücretli midir?
Mobil İmza uygulama sağlayıcı süreci bedelsizdir.
- Entegrasyon sağlanınca otomatik olarak abonelik de sağlanmış olacak mıdır?
Hayır, mobil imza kişiye özgü olduğundan her bir hat özelinde abonelik işleminin gerçekleştirilmesi gerekmektedir.
Aboneliğinizi ilgili yönlendirmeleri takip ederek, dijital abonelik kanalı üzerinden başlatabilirsiniz.
https://anindamobilimza.turkcell.com.tr/mobilimza
- Entegrasyon kapsamında imzalama platformu da sunulacak mıdır?
Turkcell ile yapacağınız entegrasyon ile tarafınıza imzalama platformu sunulmayacaktır. Sadece tarafınızdan kullanılan uygulama/imzalama platformu üzerinden Turkcell’in sağlamış olduğu Mobil İmza Sistemi ara yüzüne erişmeniz ve mobil imza ile imzalama işlemini gerçekleştirebilmenize imkan sunulacaktır.
- Abonelik süreci ücretli midir?
Abonelik süreci ücretlidir. Ücretlerle alakalı detay bilgi için tıklayınız.
https://www.turkcell.com.tr/servisler/turkcell-mobil-imza#ucretlendirme
- Entegrasyon kapsamında diğer operatörlere ait hatlarla da imzalama yapılabilir mi?
Hayır, diğer operatörlere ait hatlarla imzalama yapabilmek için diğer operatörlerden de mobil imza alıp, imzalama altyapınızı ilgili operatörlere entegre etmeniz gerekmektedir.
- IP bilgisi değişirse ne olur?
Portal üzerinden yeni IP’nizin tanımlanması için talep iletmeniz gerekmektedir.
- Kullanıcı adı ve şifre bilgilerimi unuttuğumda ne yapmalıyım?
Portalde yer alan destek kısmından bizimle iletişime geçmeniz gerekmektedir.
- Başvuru esnasında iletmiş olduğum kontak bilgilerinde değişiklik olursa (e-posta, telefon no gibi) ne yapmalıyım?
Portalde yer alan destek kısmından ilgili değişiklikleri bize iletmeniz gerekmektedir.
- Sertifika, Nitelikli Elektronik Sertifika(NES) nedir?
Sertifika imzalayıcının kimliğinin doğrulanması sonrası yetkili bir sertifika sağlayıcı(Certificate Authority)tarafından üretilen ve imzalayıcının açık anahtarını imzalayıcının kimliği ile ilişkilendiren elektronik imzalı bir belgedir. Sertifika, sertifika sağlayıcı tarafından elektronik olarak imzalanmıştır. Kanun ve yönetmeliklere uygun olarak Güvenli Elektronik İmza oluşturma amaçlı oluşan sertifikalara Nitelikli Elektronik Sertifika(NES) denmektedir. Türkiye’de sertifika sağlayıcılar ESHS(Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcı) olarak isimlendirilmektedir. Sertifika sağlayıcılar BTK tarafından yetkilendirilmekte ve denetlenmektedir. BTK tarafından yetkilendirilmiş ESHS listesine şu linkten erişebilirsiniz.
- Elektronik İmza hangi kanuna dayanmaktadır?
Türkiye’de Elektronik İmza’ya 5070 sayılı kanun ile hukuki çerçeve kazandırılmıştır.
Bu kanunun uygulanmasına ilişkin yönetmeliğe şu linkten erişilebilir.
Elektronik imza ile ilgili teknik kriterlere şu linkten erişilebilir.
Genel olarak Elektronik İmza mevzuatına şu linkten erişilebilir.
- Mobil İmza ile İmzalama Yapabilmek için SIM kart gereksinimi nedir?
Mobil İmza servisi sadece Turkcell SIM kartlarda çalışır.
Mobil İmza servisi Mobil İmza destekli 128 K SIM kartlarda çalışır.
Mobil İmza servisinden yararlanabilmeniz için hattınızın SMS alabilen ve gönderebilen bir hat olması gerekmektedir.
- Servis Sağlayıcı Portal kimlere açıktır?
Güvenlik gerekçeleriyle Servis Sağlayıcı Portali sadece Kurumsal Firmalara entegrasyon amaçlı açıktır, bireysel kullanıcılar bu hizmetten yararlanamazlar.
- Entegratör Desteği İhtiyacı var mı?
Servis Sağlayıcılar imzalı doküman oluşturma, imzalama, imza doğrulama…vs. gibi konularında eğer yeterli kaynağı yoksa entegrasyon konusunda sahada bu işi profesyonel yapan firmalardan destek alabilirler.